Search
Generic filters
Exact matches only
Search
Generic filters
Exact matches only

Ești alergător? Cum eviți căderea de formă din timpul iernii?

Pentru alergători, iarna nu este cel mai plăcut anotimp. Frigul și, în unele zone, zăpada, împiedică respectarea programului de antrenament din celelalte anotimpuri. Chiar și cu un echipament de alergare adecvat, când temperaturile sunt cu multe grade sub 0, turele de alergare devin aproape imposibile. Totuși, antrenamentul nu trebuie neglijat, astfel încât primăvara să nu te prindă complet nepregătit. În plus, fără un antrenament susținut, mesele festive din luna decembrie s-ar putea să devină o povară destul de grea la primăvară.

Antrenamentele de iarnă au nevoie de o abordare specială, așa că ar trebui să respecți unele reguli pentru ca totul să decurgă perfect și să reușești o îmbunătățire a performanțelor.

Începe ușor

Iarna este un moment bune pentru a crește performanțele, așa că, dacă participi la competiții în timpul anului, acum este momentul perfect să te antrenezi. Stabilește-ți alte obiective decât cele obișnuite, cum ar fi viteza și intensitatea, unele mai ușor de urmărit și de alternat. De exemplu, într-o lună poți să încerci să alergi 30 de minute în fiecare sesiune de antrenament, iar în luna următoare să crești, poate la o oră. Ascultă-ți organismul și nu-l suprasolicita!

Echipament călduros, dar nu prea călduros

Confortul termic este esențial pentru alergatul pe timp de iarnă, dar ai grijă să nu exagerezi. Când pleci în tură îți va fi frig, dar pe măsură ce te miști, corpul se încălzește și nu vei avea nevoie de haine suplimentare. În plus, dacă te îmbraci excesiv nu te vei ventila cum trebuie și nu vei avea libertatea de mișcare de care ai nevoie. De asemenea, vei transpira mai mult și te vei deshidrata mai repede, ceea ce înseamnă că turele tale vor fi mai scurte. Este foarte important, însă, să-ți protejezi extremitățile. Așadar, nu uita căciula și mănușile de alergare!

Adaptează-ți încălțămintea

S-ar putea ca pantofii de alergare pe care îi folosești în mod curent să nu fie potriviți pentru condițiile de iarnă. Este foarte important să ai stabilitate și control chiar și pe porțiunile înghețate pe care le întâlnești. Alege o pereche de pantofi de alergare cu talpă antiderapantă astfel încât să eviți accidentările.

Atenție la împrejurimi!

Iarna poate avea multe surprize, mai ales dacă sunt temperaturi negative. În aceste condiții, nu poți alerga la fel de relaxat cum o faci vara. Nu se știe când apare o porțiune înghețată și alunecoasă. Uite-te pe unde calci și nu te pierde în gânduri sau în muzică.

Fă încălziri mai lungi

Este foarte important să te încălzești foarte bine înainte de a porni în tura de alergare, așa că timpul pe care îl acorzi exercițiilor pregătitoare iarna trebuie să fie mai mare decât cel obișnuit în lunile calde. De exemplu, dacă în mod obișnuit te încălzești 10 minute, iarna încearcă 15 sau 20 de minute. Corpul tău este rece și rigid, așa că trebuie să-l încălzești și să-l flexibilizezi pentru a evita întinderile musculare în timpul alergării.

Spune-ne cum ti s-a parut information de mai sus:

Aboneaza-te la Newsletter